Friday, June 13, 2008
Saya dah lupa bila kali terakhir saya menulis dalam BM... masa SPM??? tiap tiap kali interview pesakit guna BM kena fikir sikit untuk dapatkan term yang betul...(angin ahmar, ujian gula darah, pemeriksaan uri....) jadi sampailah masa untuk guna balik BMku yang sudah karat...terima kasih kepada Christina

7 fakta tentang saya
1. Dialek rasmi saya Hokkien tapi hanya tau guna Mandarin, Cantonis dan sikit Hakka...skrg sedang belajar dari housemate saya..sampai skrg pun ada orang yang tak tau saya boleh cakap/baca/tulis dalam mandarin..i bukan pisang la!
2. Berat badan saya yang selalu stabil sedang meningkat. (50 takde tukar sudah)
3. Saya tak suka pelihara haiwan... tapi bunuh haiwan i belum cuba lagi....skrg sedang cuba pelihara kailan..slow le..
4. Walaupun saya memandu dengan laju... rekod accident saya hanya satu... berbanding dengan orang lain and pandu slow tapi kena langgar depan belakang kiri kanan...
5. Baru baru ini i tersempak junior sem 7 yang kata saya terkenal sebab banyak menyumbat jari I ke dalam buntut pesakit masa surgery... baiklah saya menggunakan peluang ini untuk menjelaskan...ITU PALSU!!! mane ade la... i pernah bawa berus dan ubat gigi untuk pesakit yang lupa bawa..baik kan?
6. Saya peminat durian...bes kalau boleh cangkung tepi jalan suruh boss buka dan makan.
7. Saya banyak gossip pasal politik...

7 perkara yang menakutkan saya
1. Pentas...bergantung kepada apa yang saya buat
2. Kena fungus di kulit
3. gagal exam..harap jangan kali ini
4. perang dengan jiran, housemate/kawan tak peduli
5. Accident
6. cakap benda yang salah...
7. kena ISA

7 lagu buat sekarang
1. Lagu lagu masa music nite..
2. Rossa-tegar..( za'im punya pasal)
3. Hillsong- through it all
4. Jay Chou- tui hou
5. Itu lagu...dalam blog Jo
6. nsync- this i promise you
7. jessica and nick- where you are

7 perkara yang saya selalu sebut
1. hello...mesti lambai tangan dengan cepat.
2. hey..
3. okok
4. die lo..
5. BMI
6. xxxxx la wei..
7. hehe

7 perkara yang amat bernilai
1. Tuhan
2. Keluarga
3. Kawan
4. kesihatan
5. ke-happy-an
6. makanan sedap...dan mudah
7. senyuman dari orang lain

7 pertama kali dalam hidup saya...soalan bodoh..mana ada benda takde pertama kali??
1. persembahan dalam music nite..
2. pergi ke India, Sri Lanka, Brunei..
3. sambut kelahiran
4. tak tidur selama 33 jam dan menjalani training..
5. dimasukkan drip
6. ditembak painball...
7. tulis blog dalam BM..

7 orang bertuah yang ingin mencuba nasib mecabar melayu aku
semua dalam list aku...





 
posted by Ernest at 7:06 PM |


3 Comments:


At 6:14 PM, Blogger Michelle Mak

terserempak..
not tersempak...

 

At 12:46 AM, Blogger Josephine

semua dalam "list" engkau? macamtu aku pun kena ke??

 

At 4:34 AM, Blogger Ernest

kalau free tolong buat le....